Sunday, June 14, 2009

Malay Movie..

Hi..

This time, wanna share with you guys, pasal last malay movie yg I tgk..

My fren once told me, " Ko xleh bias bile tgk movie nih..aku tau, previously, ko selalu jek tgk cite omputih instead of cite melayu..Kalau ko kate ko seorang yg suke tgk movie, ko kena tgk all types of movies and x kesah la bahase ape pun.." wah..panjang i kena lecture.. hahaha..

Well, FYI, I watched Thai, HongKong, Japan, Korea and even France movies.. but, xtau la nape, bab2 cite melayu nih, i mcm lemah ar.. Soowee..

So, since my ofismate dah bg ceramah camtu, i pun akan join dorang whenever dorang layan malay movie kat cinema.. hehehe..

So, last sekali movie yg i tgk is..SYURGA CINTA..




Para pelakon:

Awal yg ensem as Irham..

Haziq yg cute as Ikmal..

Heliza AF as Syuhadah..

Ape yg dapat i simpulkan kat sini:

Jalan cite okay. ade happy, sedey, rase insaf..erm, wat happen to 2 bestfren Irham tu? Dorang boleh terime ke x Irham dah berubah? How about Irham and Ikmal's parents? Dorang x join sekali ke anak dorang yg dah insaf tuh?Ke ade Syurga Cinta 2 pulak?? ahaks. So far, i memang setuju Ahmad Idham masukkan Haziq kat dalam film nih.. I think, if Haziq xde, hambar kot cite nih..I terpikir plak, Haziq nih mcm Nabil (raja lawak tuh)..tapi, mase kecik2..hahahaha..So, credit should give to Haziq..Awal plak, I rase, die berlakon ok la..kalu i nk compare kan acting die mase cite I'm Not single tu, rase nye, this time much2 better..Tp, still i rase Awal ni kena bnykkan lagi berlakon..Never get bored when it comes to Awal..hahahaha..Nk tgk die act dlm cite yg lebih berat la..boleh x?? mcm serial killer / perogol ke yg org x tau pun yg die tuh killer /perogol sebenarnye..hahaha..ok x? Erm, Heliza..well, ni first time die act ek? She can improve lagik.. dalam Syurga Cinta nih, I mcm x bape nk agreed la care dorang tonjolkan Cikgu Syuhadah tuh.. I nk tanye la, ade ke org baik mcm tu?? erk..Walau apepun, I think, she's cute dalam cite nih.. care die make up pun, x over sangat.. pesanan kepade Heliza, ur nude face is prettier..

I think, tu je kot i boleh komen..See, I x bias kan?? I ade tgk pe cite melayu nih.. kat cinema lagik..huhu~

Next time, bile i tgk cite melayu lagik i akan inform u guys lagik.. erm, I nk tgk cite JANGAN PANDANG BELAKANG CONGKAK sebenarnye.. ok x cite tuh?

1 comment:

Unknown said...

wkakakaka...cam kenal jerk ayat yg lecture awak tuh..sape agaknye yer??takpe..let it be...

dh tgk n wat penilaian sndiri...klu still tak best nak buek camno kan??den tak bule nak tulung eh...huhuhu....